Kentucky Kingdom and Hurricane Bay er en populær forlystelsespark for familier i Louisville, Kentucky. Det har altid været en stor udfordring at holde de mange toiletter velforsynede og rene. Parkens slogan er ”Suset er det eneste vi lever for” og den 63 hektar store park har 20 vandbaserede attraktioner og mere end 70 forlystelser og rutsjebaner. I højsæsonen kan parken have over 9.000 gæster om dagen.
Kentucky Kingdom trækker på lokal arbejdskraft til at udføre rengøringsarbejdet, og der er naturligt nogle udfordringer i forhold til overgangen mellem hvert skiftehold, oplæring, sygefravær, motivation og produktivitet. I følge Jake Allgeier, Park Services Manager, var fuld implementering af Tork Vision Rengøring i parken svaret på deres udfordringer.
Park service managere omsætter data i realtid til handling
Tork Vision Rengøring er verdens førende facility management software til databaseret rengøring. Det giver nyttige informationer i realtid, så parkens servicemanagere og rengøringspersonale proaktivt kan imødegå rengørings- og genopfyldningsbehov. Systemet består af opkoblede enheder, der giver oplysninger i realtid om, hvad der er behov for hvor og hvornår. Via tabletter, smartphones eller andre internetaktiverede enheder får managere og rengøringspersonale et øjeblikkeligt billede af de områder, der kræver opmærksomhed, og nøjagtigt hvilke refills der er behov for. Databaseret rengøring kan give en besparelse i rengøringstimer på mindst 20% samt en mere meningsfuld og mindre stressende arbejdsdag for rengøringspersonalet.
Kentucky Kingdom and Hurricane Bay har nu taget Tork Vision Rengøring i brug og har dermed fået adgang til data i realtid indsamlet fra 163 opkoblede dispensere og andre sensorenheder installeret rundt omkring i parken. Softwaren overvåger niveauet af refills og antallet af gæster i hvert parkområde, så rengøringspersonalet får nyttige oplysninger om rengøringsbehovet i prioriteret orden. Dette er en særlig nyttig funktion på travle weekender, hvor antallet af gæster i de forskellige parkområder kan variere med flere tusinde.
Og Allgeier fik ret. Parken har opnået store fordele med Tork Vision Rengøring*.
Personalet elsker det
”Personalet elsker det, og vi bruger vores tid mere effektivt, fordi vi ikke længere behøver at tjekke hver eneste dispenser fysisk,” siger han. ”Det er en fantastisk fordel ikke at være nødt til at gøre det længere.”
Jessi O'Daniel, CTA, Senior Manager of Guest Relations tilføjer, at implementeringen af Tork Vision Rengøring har været meget velkommen på flere fronter, også i forhold til medarbejdertilfredshed og motivation.
Data giver et bedre beslutningsgrundlag
”Systemet har hjulpet hele genopfyldnings- og vedligeholdelsesprocessen”, siger O'Daniel. ”Det har givet personalet et virkelig godt arbejdsflow, fordi det nu er baseret på de områder og refills, der faktisk bruges”, siger hun. ”Og i og med at parkens facility management nu har adgang til online data om alle daglige opgaver, kan vi følge med i hvilke opgaver personalet udfører. Dette indblik hjælper os med at træffe bedre beslutninger og giver os mulighed for at justere i planerne.”
Ved evalueringen af den første sæson** med systemet har O'Daniel kun positive kommentarer. ”Vi er store tilhængere. Vi synes, at det er meget nemt at bruge,” siger hun. ”Det er blevet meget lettere for personalet at udføre deres arbejde, og alle er glade. Efter vores mening, burde alle forlystelsesparker bruge dette system.”
Kentucky Kingdom and Hurricane Bay vil nu studere de rapporter og analyser, de har fået fra det første år med Tork Vision Rengøring systemet og på baggrund af dataene se, om man kan opnå yderligere forbedringer i effektiviteten. Tork konsulenter er med hele vejen gennem implementeringen af systemet, og Kentucky Kingdom and Hurricane Bay vil fortsat få support til at fintune det, så de kan glæde sig til en ny sæson med endnu bedre resultater.