Gæsternes forventninger til deres besøg i oplevelsescentre, forlystelsesparker og sportsarenaer stiller høje krav til facility management. Her kan du læse om betydningen af renlighed og hygiejne for kundeoplevelsen på steder med mange gæster. Læs også om, hvordan du på en gang kan styrke effektiviteten, opnå bedre hygiejne og leve op til de højere forventninger til hygiejnen med datastyret rengøring.
Steder med mange besøgende er ofte ensbetydende med høje krav til faciliteterne og dermed store udfordringer for dig, der er ansvarlig for driften. Høje besøgstal med store udsving og faciliteter, der strækker sig over store arealer, giver yderligere udfordringer, og det kan være svært at overskue, om der bliver udført for meget eller for lidt rengøring. Derfor er det vigtigt, at du kan administrere dine ressourcer effektivt og bæredygtigt og samtidig sikre, at kvaliteten altid bliver holdt på et højt niveau.
Rengøringskvalitet og rentabilitet
Toiletterne er det sted, der får flest besøg i hele forlystelsesparken og er ofte det første sted gæsterne besøger, når de ankommer. Hvis toiletterne ikke er rene og pæne, vil de sandsynligvis ikke blive så længe. Snavsede toiletter med køer og ventetid er det, der irriterer folk allermest på steder med mange gæster*.
Skab en god kundeoplevelse
Mere end 70% af alle gæster har haft en dårlig oplevelse på toiletterne, og to ud af fem af disse har fortalt om det til venner og bekendte*. Dårlige indtryk og kommentarer kan florere online og sprede sig med eksponentiel hast til stor skade for forretningen. Bare en enkelt dårlig anmeldelse kan give virksomheden et dårligt ry. Derimod kan en høj rengøringsstandard være en effektiv måde at levere på kundeoplevelsen og få gode anmeldelser.
Undgå klager
Målet er at skabe mindeværdige gæsteoplevelser, hvor der er styr på hygiejnen, og hvor alt fungerer uden problemer. Derfor er du nødt til hele tiden at være et skridt foran og vide, hvad der er behov for hvor og hvornår. Det er en stor udfordring at holde rent og sikre høj kvalitet konstant. Men heldigvis findes der løsninger og produkter, der hjælper dig med at være proaktiv og sikre en god gæsteoplevelse og kundetilfredshed. Funktionelle løsninger med høj kapacitet i kombination med datastyret rengøring muliggør en mere effektiv måde at arbejde på og sikrer samtidig konsekvent høj kvalitet i rengøringen, så du undgår klager.
Som ansvarlig for driften forventes det af dig, at du til hver en tid leverer en oplevelse af høj kvalitet til gæsterne. Men når der er store udsving i besøgstallene, er det svært at fordele personaleressourcer til de steder, hvor der er mest brug for dem. For at kunne optimere ressourcerne i forhold til brugerflowet på toiletterne har du brug for et komplet overblik over status og behov.
Lad personalet arbejde mere selvstændigt
Rengøringspersonale i forlystelsesparker er ofte sæsonarbejdere. En af vores kunder siger, at “med det nye system er rengøringsteamet blevet mere selvstændigt og motiveret. Vores ‘artister’, som vi kalder rengøringsassistenterne, er unge og elsker teknologi.” Når personalet bliver udstyret med digitale løsninger, som hjælper dem med at sætte ind, der hvor behovene er, kan de optimere ressourcerne og blive mere effektive. Det gør det muligt for dem at klare udfordringer, før der opstår klager og at sikre høj kvalitet i rengøringen. Det giver rengøringspersonalet en mere dynamisk og meningsfuld rolle med stor betydning for at skabe en bedre gæsteoplevelse og sikre, hygiejniske omgivelser.
Få bedre kvalitet og højere effektivitet
Der er god grund til at så mange fremsynede virksomheder har valgt at opgradere til Tork Vision Rengøring - verdens førende facility management løsning til datastyret rengøring. Det er et nyskabende system, som hjælper facility personale med at gøre oplevelses- og forlystelsesparker til renere steder, hvor familier kan nyde at opholde sig i længere tid. Det er mere end bare ny tech, eller en måde at administrere refills - det er en helt ny logik for rengøring.
Lev op til de højere krav til hygiejnen
Det er dokumenteret, at datastyret rengøring sparer op til 20% af rengøringstimerne***** - tid som personalet kan bruge på de vigtige opgaver, der bidrager til at leve op til de nye hygiejnekrav. Tork Vision Rengøring understøtter også en mere bæredygtig tilgang med mindre spild. Og fordi datastyret rengøring hjælper med at holde dispenserne fyldt op, kan du sikre adgang til hygiejneprodukter for alle gæster op til 99% af tiden.
Litteratur
*Baseret på en IPSOS-undersøgelse med deltagelse af 3.000 mennesker i USA, Storbritannien, Tyskland, Frankrig, Polen og Sverige, som har besøgt et sted med mange gæster inden for de sidste ni måneder.
**Målt på næsten 13.000 opkoblede dispensere mellem juni og december 2019, og opgjort efter den tid per måned, hvor en dispenser står i ‘tom’ status i forhold til den totale tid per måned.
***Baseret på kundefeedback på dispensertjeks i en periode på 6 måneder før og efter installering af Tork Vision Rengøring (mellem juni og december 2019).Målt på 16 lokationer opkoblet til Tork Vision Rengøring, hvor hvert dispensertjek anslås til at tage ca. 20 sekunder.
****Måling af brugertilfredsheden på to Tork Vision Rengøring toiletter og to toiletter med almindelig vedligeholdelse og udstyr på ISSA/Interclean messen i maj 2016.
*****Baseret på de dokumenterede resultater opnået af tre Tork Vision Rengøring kunder, målt før og efter implementeringen af Tork Vision Rengøring.
Bemærk: Tork Vision Rengøring er tidligere kendt som Tork EasyCube®